10 random stuff about me

ni tag ni k0ya sherwin, at dahil i want to stall work, eto muna gagawin ko

10 RANDOM STORIES ABOUT ME

1. nung second year ako, for second sem, i gave up my dorm spot because i thought i could transfer from UP baguio to diliman. but things effed up and i ended up staying enrolled in baguio. since it was a difficult time for our family then, my parents couldnt afford to house me sa mga expensive boarding houses sa baguio (dorm costs only 300 at that time). for a month, i was a nomad. oo, wala akong bahay. i carried with me my tiny reebok backpack containing my daily necessities, toothbrush, suklay, underwear, a notebook (thank god di require and one notebook per class sa college), underwear, my watch and sachets of shampoo. and my bible pala (victory kid pa ako nun). i would wait at the victory's student center and wonder who would offer me a place to stay for the night. sometimes, i would hang out with UP friends until they feel like going home and cross my fingers that they would invite me to stay the night at their place. for a month i was a nomad. december, dee (my super bestfriend) asked me to stay at their house. i stayed until they had to move houses and i couldnt stay with them anymore. again, noman ako for another month. i would eat pancit canton for lunch and dinner, no breakfast. there was a running joke that if you stab me, pancit canton would come out instead of blood. i stayed at a friend's house for another month and march i finally saved enough money (around 1500) to rent a place for a month.

2. the next sem/years, i got by through charity and pakiusap. id save up my allowance so i can pay for rent, which was always late. i only paid my debt to ate joy when i was already working. i stayed at their place for a year and owed them two or three months rent.

3. i dont know how to cook. but every christmas, the whole family insists that i do my chili chicken wings, spaghetti and/or leche flan.

4. i name all my gadgets. my old SE fone was named midnight. my laptop's odette. my new SE fone has to be named yet. my external hard drive is wxyz and my mp3 player is yram.

5. i just look happy all the time, but im really always problematic inside. im always sad and i feel always alone. i think im manic depressive.. shhhh...

6. im probably the nicest friend anyone can have. lol. yabang. if i owe you, meaning somehow i feel indebted to you, i will stick by your side no matter how mean you are to me. i will defend you even if you have done me wrong more than once. im vulnerable and loyal like that.

7. i like singing in the car. even if i dont know the words. i like singing. only, i dont know how to sing. i know when someone's singing is off key but i can never create (create talaga) the right note. i just know how it sounds, pero i dont know how to sing it.

8. i cant sleep peacefully if im not hugging a pillow, a teddy bear, a person, anything. i have to be hugging something so i can fall into a deep sleep. if im not hugging anything, even a whisper can wake me. lol

9. pangarap kong makatabi ng poging stranger sa bus na magiging friend ko. lalo na yung mga mahahabang byahe tulad ng baguio, nueva ecija (dati) o lucena. :D pero wala e, lageng matatanda nakakatabi ko o kaya mga babae. lol

10. i know its impolite, but i cant talk to someone and look at someone else as if di sila yung kausap ko. or pwede ring nakatingin ako sayo, but i dont really hear what you're sayig kasi im focused on something else. i zone out lotsa times. lol

wala na kong maisip.kaya ganyan yang mga yan. ima tag pam, NA,cindy and merryl

Comments

Meryl said…
WOW! Na-shock naman ako at may nakita akong ka-pangalan ko sa baba nitong post mo.

Ako pala talaga! Hahaha.

Nakakatuwa, ang dami ko agad nalaman sa'yo. Nomad. Ang hirap nun ah, di ko yata keri. Hahaha. Ang pancit canton ay love. Hahaha.

Sige sige, may deadline ba ito? Haha. Gagawin ko some time. :)

Salamat sa pag-tag! :D

sulat> 'yung nakalagay sa word verification. Haha. Wala lang.
ayzprincess said…
oo meryl ikaw nga.. mali lang ata spelling ko. lol :D

wala itong deadline :D kahit kelan mo gustong gawin, kahit two years from now.

nomad?? madali lang yun kapag wala kang choice. lol

nakalimutan ko ngang ilagay na mahilig ako sa gtec na pilot na sign pen at kelangan meron akong dalawang ganun sa at any given moment. lol :D
cyndirellaz said…
panu ba to? haha nagawa ko na to pero well malakas ka sa akin lalo pa akong magpapakilala sa iyo ng husto! ^^

grabe yung nomad story ah! kung ako yun, naku umiyak na ako! ganun ako kahina pero im learning! ahaha!!

at mukhang masaya nga yung may makakatabi ka sa mahabang biyahe.. pero wag mo kwento lahat ng tungkol sayo ha! hehe! delikado yun! ^^ lol! thanks for the tag sistah! mwahhhh!!!
ayzprincess said…
ay nagawa mo na ba?! sorry naman. :D

pero salamat at mageeffort ka ulet na gawin ito. lol

nung nomad ako, iyak din ako ng iyak nun, kasi nga ba naman, di ko alam kung san ako pupulutin. lage pa akong inaasar na NPA (no permanent address) pinauso ko lang yung term na nomad para mas sosyal. ahahah.. sosyal na walang tirahan. lolz

ang kaso nga nyan, wala pa akong nakakatabing pogi. ahahha
tinag din ako ni kuya sher eh. kaso wala pa akong napopost na gan2. magcocompose palan ako. :)
Anonymous said…
e di naman kita ni tag e! ahahah

joke lang dudan!! congrats sa cheering!!

gawa na!!

-ate ayz-
piepie said…
ate ayz, pareho pala tayo ng pantasya noon-- ang may makatabing super poging stranger sa (victory) bus na tipong mapapa- sana ay ikaw na nga dialogue tayo db!

your one of my super favorite friends talaga ate ayz, pramis! sayang sa deadline na lang tayo nakapagbonding talaga non! :p
ayzprincess said…
hay naku pie!! ako nalang ang nangangarap nyan, dahil meron ka nang minamahal! ahahah :D

ay naku! super favorite friends ko kayong apat noh?! as in! sana sinasama nyo ko sa mga gimik nyo. lol :D
helloooo ayz, musta?? haha. natag karin pala neto.. haha.